VELENCEI KARNEVÁL 2025 UTAZÁSI SZERZŐDÉS
mely létrejött egyrészről a TRAVELORIGO Utazási Iroda (TRAVELORIGO HUNGARY KFT 1067 Budapest, Csengery utca 78. tel: +36 70/469-9890; adószám: 24219927-2-42; cégjegyzékszám: 01-09-996168, engedélyszám: U-001920, a TRAVELORIGO Utazási Iroda működéséhez előírt utazásszervezői vagyoni biztosíték összegét az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. kezeli) a továbbiakban Utazási Iroda, másrészről az Utas/Megrendelő: (adatait ld. az utazási szerződésen) között, alulírott napon és helyen az alábbi feltételekkel.
1. Az utazási szerződés létrejötte
1.1 A Ptk. 6:254.§, illetve az utazási és utazást közvetítő szerződésről szóló 281/2008 (XI.28) Kormányrendeletben foglaltakkal összhangban meghatározza az utazási iroda és az utas között az utazási szerződésben nem szabályozott kérdéseket. Az alábbi tájékoztató az utazási szerződés részét képezi. Az utazási szerződés létrejön, ha az Utas vagy meghatalmazottja az utat írásban megrendelte, ezzel egyidejűleg az utazási feltételeket, a részvételi díjban foglalt szolgáltatásokat megismerte és valamennyi az utazási szerződésben szereplő utas nevében elfogadta, valamint az előleget vagy a teljes részvételi díjat befizette. E szerződés – valamennyi kikötésével együtt – írásban, két példányban köttetik, melynek egyik példánya az Utasé, másik az Utazási Irodáé. Online foglalás esetén a részvételi díj előlegének, vagy teljes összegének befizetésével jelen utazási feltételek, valamint a visszaigazolóban és az utazási szerződésben foglaltak elfogadásra kerülnek.
1.1.2. Ha az Utazási Iroda a jelentkezést csak várólistára tudja felvenni, az utazási szerződés csak akkor válik hatályossá, ha az Utazási Iroda a megrendelőt (vagy az Utast) jelentkezésének feltétel nélküli elfogadásáról értesítette.
1.1.3. Az utazáshoz szükséges az Utazási Iroda vagy partnere által kibocsátott részvételi jegy, vagy voucher (szervezett csoportos utak esetében az utazási szerződés). Az utazás időtartamát, az egyes szolgáltatások meghatározását, minőségét, a teljesítés módját, a részvételi díj összegét az Utazási Iroda által készített visszaigazolás és/vagy utazási szerződés tartalmazza.
1.1.4. Az Utas köteles az adott országokra vonatkozó mindenkori útlevél-, esetleges vízum-, vám- és devizaszabályokat betartani. Ezek elmulasztásából eredő károk az Utast terhelik. Az útiokmányok/útlevél kiváltását, az esetleges vízum(ok) beszerzését az Utas intézi. (kivéve, ha az Utas megbízásából ezt az Utazási Iroda díj megfizetése ellenében vállalja).
1.2. Jelen szerződés aláírásával a megrendelő kijelenti, hogy az utazás részletes feltételeit megismerte, és azokat elfogadja. Az esetleges változásokról az Utazási Iroda írásban tájékoztatja az utast.
2. A díjfizetés feltételei és a részvételi díjak esedékessége
2.1. A részvételi díj tartalmazza az ajánlatban feltüntetett szolgáltatások árát, az Utazási Iroda eljárási díját, szervezési költségét és az ÁFA-t. A részvételi díj biztosítást nem tartalmaz. Az Utazási Irodában baleset-, betegség- és poggyászbiztosítás, valamint útlemondási biztosítás köthető.
2.2. Az utazási szerződés megkötésekor előleg fizetendő, amely a mindenkori részvételi díj 40%-a. Amennyiben a részvételi díj nem haladja meg a 20.000,- Ft-ot, a teljes összeg befizetendő. Az utazás megkezdése előtt 30 naptári nappal az Utas köteles a teljes részvételi díjat az utazási irodának megfizetni a kapcsolódó szolgáltatások (fakultatív programok, repülőtéri illetékek, stb.) díjával együtt. Abban az esetben, ha a jelentkezés az utazás megkezdése előtti 30 naptári napon belül történik, a részvételi díjat és a kapcsolódó szolgáltatások díjait egy összegben köteles az Utas megfizetni.
Az Utazási Iroda a teljes díj befizetéséről az Utas részére nyugtát vagy számlát állít ki. Ha az Utas a megadott opciós határidőig fizetési kötelezettségének nem tesz eleget az Utazási Iroda a megrendelést törli. A visszaigazolásokban feltüntetett befizetési határidő a részvételi díj beérkezési határidejét jelöli! Az Utazási Iroda javasolja, hogy Megrendelő már a visszaigazolás napján indítsa el átutalását! Indulás előtt 2 nappal már csak közvetlen Raiffeisen Bankba történő befizetés, bankon belüli átutalás vagy az Utazási Irodában történő személyes befizetés az elfogadható.
2.3. Az egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos adó, illeték, díjszabási vagy hatósági ár, valamint a szolgáltatóval kötött szerződésben szereplő deviza-forint árfolyamának időközi változása miatt az Utazási Iroda legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 naptári nappal a részvételi díjat felemelheti. A díjemelés mértékének arányosnak kell lennie a költségek mértékének emelkedésével. Az Utazási Iroda a meghirdetett árakat a Raiffeisen Bank Zrt. mindenkori lakossági, valuta eladási árfolyamán számított 1 EUR = 315,- Ft árfolyamig tartja. Az Utazási Iroda az ezt meghaladó árfolyamváltozást az eladási árakban év közben is érvényesítheti. Az áremelkedésről minden esetben írásban tájékoztatja az Utast.
2.3.1. Ha a részvételi díj emelése a 8%-ot meghaladja, akkor az Utas az erről kapott értesítés kézhezvételétől számított 3 munkanapon belül a szerződéstől – személyesen vagy írásban (ajánlott levélben) – díjmentesen elállhat.
3. Az utazási szerződés megszűnésének esetei és jogi következményei:
3.1. Az Utazási Iroda az utazáshoz szükséges legkisebb létszám hiányában az utazás megkezdése előtti 20. napig a szerződéstől elállhat. Megrendelő írásbeli hozzájárulásával ez a határidő csökkenthető.
Egyéni csoportos utak esetén az induló minimális létszám 35 fő. (zárt csoportok esetében ez a létszám eltérő lehet). Az Utazási Iroda elállása esetén az Utas jogai a következők:
- igényt tarthat az eredetivel azonos értékű szolgáltatásra, ha ennek biztosítására az Utazási Irodának lehetősége van. Amennyiben a helyettesítő szolgáltatás magasabb értékű, a díjkülönbözet az Utast terheli; ha alacsonyabb, akkor az Utazási Iroda a különbözetet az Utasnak megtéríti. Utazási Iroda fenntartja a jogot kiscsoportos felár kialakítására az utasigények felmérését követően.
- kérheti a teljes részvételi díj visszatérítését, valamint az utána járó jegybanki alapkamat időarányos részét.
3.1.1. Az Utazási Iroda utazásszervezői tevékenységgel kapcsolatos polgári és jogi felelősségi szabályok (Ptk. 6:248. Szakasz) alkalmazása során sztrájk, háborús és politikai konfliktus, közveszély, katasztrófa, terrortámadás, nemzetközi embargó, valamint légitársaságok által egyoldalúan kötött és érvényes felelősségi korlátozások a fent idézett Ptk. 6:248 § tartozó olyan ellehetetlenülési oknak minősülnek, amelyért egyik felet sem terheli felelősség, mivel azok saját akaratuktól függetlenül merültek fel. Az itt felsorolt okokból bekövetkezett változásokért az Utazási Iroda kártérítési felelősséggel nem tartozik.
3.1.2. Az Utazási Iroda elállhat az utazási szerződéstől, ha az utazást a szerződéskötéskor előre nem látható – az emberi életet és egészséget, illetve a vagyonbiztonságot – külső körülmény veszélyezteti. E körülményekért az Utazási Iroda kártérítési felelősséggel nem tartozik, de a befizetett részvételi díjat – a felmerült költségek levonása után – visszafizeti.
3.2. Az Utazási Iroda fenntartja magának a jogot, hogy szervezett útjainál indokolt esetben, kártérítési felelősség nélkül, a szálláshelyet kategórián belül megváltoztassa, valamint a programokat azonos jellegűre és értékűre felcserélje, az útvonalat az egyes tervezett célállomások figyelembe vételével megváltoztassa. Bizonyos esetekben az Utazási Iroda magasabb kategóriájú szállodát is felajánl, amennyiben az Utas(ok) azt elfogadjá(k), a díjkülönbözet az utas(oka)t terheli. Az Utazási Iroda ilyen változásokhoz csak indokolt esetben folyamodik.
3.3. A foglalások módosításának Utazási Iroda felé fizetendő ügyintézési díja 4.000 Ft/módosítás, egy napos és nonstop utazásoknál 2.000 Ft/módosítás. A módosítással járó (ügyintézési díjon felüli) többletköltségek az Utast terhelik.
3.3.1. Időpont módosítás a következők szerint lehetséges: Amennyiben a lefoglalt időponthoz képest korábbi időpontra történik a módosítás, akkor 4.000 Ft/módosítási díj, egy napos és nonstop utazásoknál 2.000 Ft/módosítási díj fizetendő. Amennyiben a lefoglalt időponthoz képest későbbi időpontra történik a módosítás, úgy a lemondási határidők figyelembe vételével lehet módosítani a foglalást, mivel a helyek eladása már nem biztos, hogy lehetséges. (kötbér + a módosítással járó többletköltségek az utast terhelik).
3.3.2. Az indulást megelőző 2 munkanapban már csak névmódosításra van lehetőség (amennyiben lehetséges) a 3.3 pont szerint.
3.4. Az indulást megelőző 60 napon kívüli, bármiféle indokkal történő lemondás esetén az Utasnak 5% (max. 5.000 Ft/fő) költségátalány levonásán kívül a befizetett összeg visszajár – kivéve ha erről előzetesen egyéb kikötés, különleges feltétel nem volt.
3.5. Lemondási feltételek (amennyiben a megrendelő részére elkészített ajánlat másképp nem rendelkezik):
Egyéni Utas esetén az alábbiak szerint:
- 60 napon túli lemondás esetén nem számít fel költséget az iroda
- 3.4.-es pontban felszámított költségátalányon kívül.
- 60-36 nap között a teljes részvételi díj 10%-a nem térítendő vissza
- 35-21 nap között a teljes részvételi díj 40%-a nem térítendő vissza
- 20-9 nap között a teljes részvételi díj 60%-a nem térítendő vissza
- 8 napon belül történő lemondás, vagy meg nem jelenés esetén a részvételi díj 100%-a fizetendő kötbérként.
Csoportok (min. 15 fő vagy min. 10 szoba) esetén az alábbiak szerint:
- 45 napon túli lemondás esetén nem számít költséget fel az iroda
- 44-30 nap között a teljes részvételi díj 40%-a nem térítendő vissza
- 29-15 nap között a teljes részvételi díj 60%-a nem térítendő vissza
- 14 napon belül történő lemondás, vagy meg nem jelenés esetén a részvételi díj 100%-a fizetendő kötbérként.
Amennyiben az Utas betegség vagy baleset miatt nem tud elutazni, a részvételi díj visszatérítését a lemondási határidők szabályozzák. Ez esetben Utazási Iroda javasolja a névmódosítást a 3.3 pont szerint.
Lemondási időponton azt kell érteni, amikor az Utas elállási szándékát írásban bejelenti. A lemondás akkor tekinthető elfogadottnak, ha arról az Utazási Iroda tudomást szerzett és azt írásban visszaigazolta. A lemondás elfogadásához szükséges bejelentési e-mail cím: info@travelorigo.com
3.6. Amennyiben egyéni szállásfoglaláshoz és utazási csomaghoz speciális útlemondási feltételek tartoznak, azok az utazási szerződésben rögzítésre kerülnek.
4. További feltételek
4.1. Az Utazási Iroda a szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítéséért akkor is felel, ha a szolgáltatásokat közreműködő (pl. szálloda) útján teljesíti, de mentesül a felelősség/kártérítési kötelezettség alól, ha bizonyítható, hogy a szerződésszerű teljesítés érdekében úgy járt el, ahogy az adott helyzetben tőle elvárható volt.
A közlekedési társaságok által okozott kárért az Utazási Iroda felelősséget nem vállal. Felhívjuk figyelmét, hogy a közlekedési társaságok a menetrendben vagy egyéb kiadványokban szereplő időpontoktól eltérhetnek, szükség esetén jármű vagy társaság cseréjére is sor kerülhet. A késedelmes indulás vagy transzfer miatt elmaradt programokért az Utazási Iroda felelősséget nem vállal. A megengedettnél súlyosabb vagy nagyobb méretű poggyász szállításáért a többlet díj az Utast terheli. Az Utazási Iroda fenntartja magának a jogot, hogy szervezett útjainál indokolt esetben, kártérítési felelősség nélkül az autóbuszon az előre lefoglalt ülőhelyeket módosítsa. A foglalás során lehetőség van ülőhelyválasztási felár megfizetésére, amely ellenében az Utas kiválaszthatja a fennmaradt ülőhelyek közül a számára legmegfelelőbbet. Amennyiben az Utazási Iroda ezt nem tudja teljesíteni, úgy az ülőhelyválasztási felár hiánytalanul visszajár.
4.2. A szolgáltatásokkal szembeni kifogásokat mindig a panaszra okot adó esemény helyszínén az Utazási Iroda képviselőjének, vagy a helyszíni szolgáltatónak, ill. képviselőjének haladéktalanul jelezni kell, aki köteles a kifogás(oka)t jegyzőkönyvbe foglalni, s annak egy példányát az Utasnak átadni. Az esetleges kárigényt a hazaérkezést követő 3 munkanapon belül írásban kell jelenteni, mellékelve a helyszínen felvett jegyzőkönyv eredeti példányát, abban az irodában, amelyikkel az Utas jogviszonyban áll. Az Utazási Iroda a kárigény jogosultságát felülvizsgálja, és álláspontjáról 30 napon belül tájékoztatja az Utast. Amennyiben az Utas a kifogását nem közölte a helyszínen – orvoslás, vagy jegyzőkönyvbe vétel céljából -, illetve kárigényét késedelmesen jelentette be, az Utazási Iroda mentesül a kártérítési kötelezettség alól.
4.3. Az Utas poggyászának őrizetéről maga gondoskodik, kivéve, ha azt továbbszállításra vagy megőrzésre az Utazási Iroda vagy közreműködője átvette. Az utazás során használt járműveken hagyott tárgyakért az Utazási Iroda felelősséget nem vállal!
4.4. Amennyiben a fakultatív program a meghirdetett minimális jelentkező hiányában marad el, az előre befizetett díjat az Utazási Iroda visszafizeti.
4.5. Az Utas által megfizetett, de saját elhatározásából az utazás során igénybe nem vett programok és szolgáltatások után kártérítés nem igényelhető.
4.6. Az utazás során az Utas által harmadik személynek/szolgáltatónak okozott kárért közvetlenül az Utas a felelős.
4.7. Az Utazási Iroda haladéktalanul felbontja a szerződést az Utassal, ha az Utas nem tartja magát az utazási szerződésben foglaltakhoz, illetve magatartásával – figyelmeztetés ellenére is – zavarja a program menetét vagy utastársai nyugalmát. Ilyen esetben az igénybe nem vett szolgáltatások után kártérítés nem igényelhető. Az Utas tudomásul veszi, hogy az Utazási Iroda által szervezett utazásokon a társasutazásokra vonatkozó írott és íratlan szabályok érvényesek. Az Utas köteles az iroda személyzetével (idegenvezető, gépkocsivezető) együttműködni, az instrukcióikat és a kihirdetett találkozási időpontokat pontosan betartani. Ezek be nem tartásából eredő károkért az Utazási Iroda felelősséget nem vállal.
4.8. Az utazási szerződés aláírásával az Utas hozzájárul az utazás során készített hang és képanyag marketing célokra történő nyilvános felhasználásához.
4.9. Az Utazási Iroda a szolgáltatás természeti környezetének rendkívüli okból történő megváltozásáért, az időjárás megváltozásából, ill. természeti okokból eredő kellemetlenségekért vagy károkért felelősséget nem vállal. A kültéri programok rossz idő esetén is a meghirdetettek szerint kerülnek lebonyolításra.
4.10. Az Utazási Iroda felügyeleti szervei:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége – 1052 Budapest, Városház u. 7. – Tel: 06-1-450-2598
VI. ker. Polgármesteri Hivatal Jegyző – 1067 Budapest, Eötvös u. 3. – Tel: 06-80-201-138
4.11. Az Utazási Iroda által szervezett utazásokkal kapcsolatban felmerülő vitás kérdésekben a felek előnyben részesítik a közös megegyezésre való törekvést.
Ezen utazási feltételek 2015. április 1. után megkötött szerződések esetén érvényesek. A jogszabály(ok) időközbeni változása miatt általános feltételeink is a jogszabály(ok)nak megfelelően módosulnak.
Jelen utazási szerződésben foglaltakat a magam és a velem együtt utazók nevében elfogadom, és kötelező érvényűnek tekintem. A 2011. január 1.-től hatályos, többször módosított Áfa törvény 206. §-a alapján az Ügyfél köteles nyilatkozni arról, hogy az utazási iroda által nyújtott szolgáltatást (kérjük a megfelelőt megjelölni):
2024. november 21., csütörtök
A szerződést elolvastam és elfogadom.
Kellemes szórakozást és jó utazás kívánunk kedves utasainknak!
Üdvözlettel:
TraverlOrigo Hungary Kft.
MEHEK Engedély szám : U - 001920